fredag, mars 10, 2006

vad?

Vad ska man egentligen skriva?

En känsla kom över mig. Jag beöver skriva något innan jag går och lägger mig. Men jag vet inte vad.

En bra dag idag. Veckohandling på Jumbo. Sushilunch med Lina. Träning med lillebror.

En bra dag imorgon. Lite. Mest sen. Först försök till studier. Sen träffa Sarah. Gå på Bellas Artes. Fika.

Idag har jag funderat över vad jag skulle skriva om, om jag nu skulle sätta mig ned för att göra ett försök till seriöst författande. Troligtvis skulle det bara bli bajs, ungefär som här. Saker jag då funderade över, några människor jag funderade över.

Hur lever människorna som står vid vägkanten och säljer saker hela dagarna? Är det någon som köper deras räkor? Vart bor de?

Hur lever människorna i Zapallar? Hur känns det att ha en helikopterplatta på huset? Pendla till jobbet i Santiago medan en nanna sköter uppfostringen av barnen?

Än så länge funderar jag bara. Men imorgon ska jag vara kulturell.