onsdag, mars 15, 2006

sushi

Hur mycket sushi kan man egentligen äta?

Jag tror...
1. sushi är absolut beroendeframkallande
2. sushi är nyttigt för själ och hjärta
3. sushi är godast

Alltså... man borde egentligen kunna äta hur mycket sushi som helst. Anledningen till dessa små rader är att jag alldeles precis har avslutat en gigantosushilunch med Sofie. Av någon märklig anledning så trodde vi att vi skulle klara av dela på 41 bitar... tyvärr... det gjorde vi inte. Hade vi dock varit på något annat ställe än Sushita... så tror jag vi lätt klarat av det. För det är ju även så... sushin måste vara bra gjord... det var den inte idag. Prutt!

Så nu... vidare på mattema... om ungefär en timme ska jag åka iväg och äta tårta. Men, lika som med sushin... så måste tårtan vara bra gjord. Tårta kan vara ungefär hur gott som helst... eller hur äckligt som helst. Jag hoppas på god tårta idag. Chansen finns att det blir äcklig söt chiletårta. Fast eftersom det är Anna som fyller år och bjuder på tårtkalas, kan det även hända att hon har bakat en smarrig tårta. Humm... återstår att se.

Idag blir det i alla fall ingen öl för min del, kan inte hålla på att dricka öl varje dag... fast det är ju så gott. I förrgår träffade jag Sarah och drack öl... då vi förövrigt satt och pratade med hennes förra granne som var vidrigt lik mr. B, fick nervösryckningar och hade enorma problem med att få ut ett vettigt ord på spanska... å igår blev det ett par öl med Daniel, bara trevligt.

Lånat ytterligare en bok av Paulo Coelho. Jag är fast i lästräsket och tänkarträsket. Tror dock att jag kommit ett steg närmare att fånga dagen... PUSS PUSS