torsdag, mars 16, 2006

öl

Det går inte så bra för mig... lyckades inte riktigt hålla det jag sa tidigare... det blev öl för mig igår också. Attans!

Sen det dummaste... jag ska dricka öl idag med... Attans!

Men hur gör man, när man befinner sig i en kultur där man sällan träffas och dricker kaffe utan istället träffas och dricker öl?? Tja... man dricker väl öl helt enkelt, eller?

Idag har jag vridit hjärnan med lite verb igen... varför ska man ha en egen verbform för sådant man önskar... hoppas... och annat sånt som inte är riktigt tidsbestämt?

Efter hjärnsnurret blev det citysnurr nere i Bellavista för att köpa lera till Martin, som för tiden är en lerkonstnär. Nu ska jag snart vidare igen... och jag ska ju så klart inte dricka öl, eller?

Espero que vaya bien...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du skall vara glad att det numera är öl, för 3 år sedan var det pisco med cola. Den innehåll finkeloljor som kunde förstöra vilken morgon som helst.
Dessutom serverade dom den hela tiden på följande sätt; ett stort glas pisco (60% rävgift och 40% alkohol) och en flaska cola till det.

Kram
Karl

1:33 fm  
Blogger ecka said...

Numer är det även pisco med cola... men jag undviker det starkt!!! Inte tycka om!!! Gillar dock pisco sour och pisco med grape. Förstör dock alla mornar... alla!!! Imorgon kommer min morgon vara förstörd...

1:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home