måndag, april 03, 2006

bröllop



Nu är jag tillbaka från min lilla utflykt till Punta de Tralca och mitt första bröllop här i Chile. Fantastiskt!!

Sofie och Quike hade en vacker borgerlig cermoni nere på stranden, i sanden, under ett bambutak. Tror inte någon som såg den undvek att få tårar i ögonen... så fint... så fint. Efter vigseln gick vi upp till Quikes föräldrars hus där vi bjöds på cocktail... dvs pisco, champagne, ostron, sill, snaps... ja... allt möjligt. En farlig start på en lång kväll...

När solen gick ner åkte vi upp till festlokalen där myset fortsatte med en svensk/chilensk buffé och fullt med god dricka. En trevlig blandning av svensk och chilensk kultur... tal, fotovisning och dans... massa dans... Tillbaka till stugorna kom vi inte förrän vid fem på morgonen... så det var lyckat!

Jag har även dragit på mig en förkylning under helgen, hade inte räknat med att det skulle vara så kallt vid havet. Ovant att vakna på morgonen och inte vilja gå upp på grund av kylan... uppvärmning av hus... vad är det?? Men jag vet... ni har massa snö i Sverige nu, så jag ska inte klaga... för här är det fortfarande runt 25 grader på dagen... PUSS PUSS