torsdag, mars 30, 2006

Det där som hände i söndags... vet inte om jag kommer orka skriva om det... hände egentligen inte så mycket. Jag fick helt enkelt reda på att någon hade gett mig falska pengar... och jag visste inte vem...

Fick mig att börja tänka på vem man kan lita på här. Är det så att man alltid kommer vara utsatt bara för att man är gringa? Vi har bott här i fem månader nu, en tid som har gått förbi mig så fort... så fort...

Alltid har jag sagt till mina vänner att det är helt ok att ta en svartgul taxi hem... de kan man lita på... de är trevliga... men nu vet jag inte längre...???

Ska min period här bli färgad av ´mina dåliga upplevelser... falska pengar, dålig service och tanken på att folk ska höra av sig när de säger det... Nä... det ska den faktiskt inte!!! Visst... jag gick på en nit i söndags... men det betyder inte att alla här är as... för det är de inte...

Idag har jag haft en fantastiskt trevlig dag... lite stressig... men bra! Har äntligen hittat kläder till bröllopet näsata helg... Men men... vad sepelar det fö rroll

Ikväll har jag varit ute... LIna, Sebastian, Daniel och henrik...Typiskt fantastiskt trevligt, förutom att Blondie var stängt.

Idag har jag suttit och pysslat... vad har du gjort älskling?

Jag vill bara dö...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Raakade ut foer det ocksaa. Fast man faar nog bara se det som om en baettre behoevande fick lite pengar naer man aer i dessa laenderna.
Naer man taenker paa att en laagavloenad i Chile har ca SEK6000 om aaret i loen aer det kanske inte saa konstigt att dom foersoeker sno aat sig lite av en "dumm och rik" turist.

Kram
Karl
PS Staar paa flygplatsen och vaandas infoer en 22 timmar flygresa fraan Sydney till Zuerich.

5:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home