onsdag, april 05, 2006

damträff

Precis hemkommen från månadens "damträff". Märkliga grejer... nordiska kvinnor som träffas varje månad hemma hos någon för att antingen äta lunch eller middag... vad har vi gemensamt? Vi bor i Santiago.

Eftersom vi var så extremt många i kväll blev denna träff något annorlunda än de jag varit på tidigare. Många hade jag träffat tidigare, vissa känner jag ganska bra och andra var helt nya för mig.

När jag hamnar i situationer som denna blir jag helt förvirrad. Vem ska man egentligen prata med? Så fort man berättat sin historia för en person så hamnar man brevid en annan... upprepa... upprepa... typiskt trist!

Betydligt trevligare att då placera sig i ett hörn där man kan prata ostört med de man redan känner och planera fredagens möhippa. Ja... det blir en till möhippa! Lina som flyttar tillbaka till Sverige på måndag ska gifta sig i sommar och därför blir det en till despedida. Inget stort... men lite i alla fall...

Det är i alla fall inte så synd om mig idag. Inte speciellt förkyld längre... drack bort det igår... Efter att vi hade haft lunch här hemma igår bestämde jag och Anna oss för att ta en liten spontanutgång... kalas!!

Spontant är bra. Nu ska jag sova. PUSS