onsdag, juni 14, 2006

redo

Trots mina tvivel blev faktiskt bilen klar idag, och jag fick uträttat lite av det jag hade på min lista... jag börjar bli redo.

Idag har jag haft en kär vän på besök. Mys! Det är märkligt vilka nära vänner man kan få efter så kort tid. Han vill inte att jag ska flytta härifrån. Jag vet att jag en dag kommer flytta härifrån.

Jag har dock svårt för att säga när, hur, vart... I mitt huvud vet jag egentligen att jag max kommer stanna här ett år till. Men samtidigt så vill jag hålla alla dörrar öppna. Kan ju hända att jag vill flytta till Sverige igen om ett halvår. Kan ju hända att jag vill stanna här för evigt. Vem vet?

Hur är det egentligen möjligt att göra upp en plan för livet? Livet som är så ombytligt, som kan förändras drastiskt nästa dag.

Det är så många saker jag skulle vilja skriva om, som jag skulle vilja berätta om, men som jag inte riktigt känner att jag klarar av att dela med mig av här.

En vän till min mor berättade nyss att hon började bli orolig för mitt drickande. Hon har läst på min blogg och tycker att jag dricker alldeles för mycket. Visst... det blir en hel del här nere, men å andra sidan är det annorlunda. Tror även att det ser ut som om jag dricker mycket för att det är då det händer något kul, det blir då jag skriver...

Dessa saker skriver jag om i stället för att skriva om det jag helst av allt skulle skriva om. Det jag känner just nu. Frustrationen. Problemen jag inte kan göra något åt, som det ska bli skönt att få distans till när jag kommer hem.

Jo, jag är redo. Puss