måndag, mars 20, 2006

helgen

Bara en åt gången kan använda internet i detta hus, inte helt bra eftersom jag då inte kan skriva när jag känner för det. Igår fick jag ett infall och kände att det var något viktigt jag ville förmedla, dock inte så viktigt att jag kommer ihåg det idag, men då fick jag snällt gå och lägga mig i stället... för Martin skulle absolut prata med någon på Ventrilo. Tja, så eftersom kabeln är kopplad till hans dator kunde jag inte göra så mycket åt det. Vi måste skaffa en rauter.

Istället för viktiga tankar, som det borde ha varit på denna plats, så blir det helginfo.

Fredag: Jag åkte med den förträffliga lokaltrafiken ner till Providencia, vilket innebar att en resa på tio minuter tog mig 45.

Hur svårt kan det vara för en busschaufför att faktiskt veta vart hon ska köra? En enkel fråga... går denna buss till Tobalaba i Providencia? Visst, hoppa på! Efter en halvtimme blev jag lite orolig och frågade killen bredvid mig om bussen verkligen skulle fortsätta rakt fram på Alameda, nej å nej... den skulle svänga av söderut. Prutt!!! Fick hoppa av och ta tunnelbanan.

En halvtimme försenad kom jag fram till Sarah då vi gick för att dricka en efterlängtad öl... hur var det... skulle jag dricka mer öl?? Öl blev det i alla fall, ganska många... Träffade upp Daniel och hans tvillingbror på Baires, ett för mig nytt ställe vid Plaza Peru. Trevligt, ok musik och alldeles lagom sjabbigt. Sen blev det dancing på Blondie.

När jag skulle åka hem fick jag känna på att de har höjt taxipriserna. Just i den stunden orkade jag inte tänka över det och argumentera med taxikillen om priset. Han var så trevlig och jag ville bara in och sova. Igår fick jag dock min förklaring... de har hjöt taxan, bajs! Det som har varit alldeles fantastiskt bra och billigt att åka taxi hem förut, kostar nu det dubbla... tidigare 90kr från Blondie och hem, nu 180kr. Men det kan det kanske vara värt efter en bra kväll...

Lördag: Hemma bakis i soffan hela dagen. Somnade framför tvn vid tio och tackade nej till två utgångsförslag. Ganska lustigt... för ett par månader sen skulle jag gjort vad som helst för ett telefonsamtal från någon som ville ha med mig ut... å nu kan jag tacka nej... innebär detta att jag börjar få ett liv här? Eller har jag bara blivit tråkig?

Söndag: Åkte till Las Condes och köpte biljetter till Manu Chao på fredag. Jag, Anna och Sarah ska ha en girlinight med mysmusik, blir typiskt bra. När jag väl kommit hem och nästan samlat ihop krafter till att göra spanskläxan, ringde Sarah och var alldeles förtvivlad... Knäppa Stefan som hon träffat ett tag nu hade sagt till henne att hon inte skulle bli för attached, samma problem med killar på den här sidan jordklotet. Åkte i alla fall ner till henne, försökte säga några tröstande ord, drack lite frappuchino på Starbucks och tog sen med henne hem på middag med familjen. Såg en bra film... Lonsome Jim... gillar, gillar, gillar...

Nu ska jag strax köra ner Martin till Boris, han har skulptering idag igen. Sen blir det tre timmars verbmos för min del... PUSS PUSS