söndag, april 09, 2006

ny vecka... igen!

Hur kan tiden gå så fort? Förstår inte... förstår inte... Om nästan två månader är jag tillbaka i Sverige igen. Har ändrat min biljett på grund av att mitt flyg blev inställt, så jag kommer hem den 16 juni. Stannar i Sverige tills den 26 juli. Ganska länge. Skulle egentligen stannat till den 8 augusti, men även det fick jag ändra. Måste vara här sista veckan i juli för att skriva in mig på universitetet.

Tänk ändå... vi har bott här länge nu, väldigt länge. Om bara några månader ska jag vara redo att börja på universitetet här... shit!! Jag ska plugga på spanska... hur skrämmande är inte det??

Tror kanske att det kommer gå bra. Nu känner jag i alla fall att jag hänger med i samtalen när folk pratar spanska runt mig, men visst är det svårt... så svårt. Igår hemma hos Anna var det spanska som gällde hela dagen. Bra, och kul när jag faktiskt förstår. Trevlig dag förövrigt. God mat, bra folk och allmänt mys.

Känns skönt att jag fått en bra umgängeskrets här nu. Men visst... folk kommer och går. Blir väl så när man fått bra svenska kompisar, inte så många som ska stanna här för evigt. Lina och Sebastian åkte idag, sitter nu på flyget på väg till Stockholm. Konstigt att de som alldeles nyss var här... snart är där... hos er... men vi ses snart... bara två månader kvar nu!!! PUSS