lördag, april 15, 2006

glad påsk!

Igår var Santiagos gator spöklikt tomma. Aldrig förr har det varit så lite trafik ute, så få som handlat på jumbo och så tyst. Undrar om hundarna var i kyrkan hela dagen igår också!?

Vi åt i alla fall Jansson. Inte en enda fot i en kyrka.

Idag ska jag åka på utflykt till Limache, där Annas svärföräldrar bor. Ska ladda med en hög varma kläder, vill inte frysa och bli förkyld igen. Det som är lite småspännande är att jag faktiskt ska åka iväg själv. En biltur på 1,5h alldeles ensam, på den chilenska landsbygden.

Mys!!!

Puss!!!

2 Comments:

Blogger ecka said...

nadia, som du kanske sett så svarade jag dig lite där på mitt inlägg Limachehelg. Vad har du för planer i Chile? Ska du bo i Santiago? Kan ju även säga det att jag egentligen inte tycker att Santiago, som stad, är speciellt charmigt. Men trivs gör jag absolut!

12:08 fm  
Blogger ecka said...

Kul att du ska flytta hit! Du har helt rätt vad det gäller Starbucks. Dyrt! Ett ställe dit överklass, kontorssnubbar och turister går. Det är dock svårt att hitta riktigt bra kafeér här i Santiago, eftersom deras kaffekultur suger... här dricker de bara pulverkaffe. Därför trivs jag fantastiskt bra på Starbucks, i like fika och där finns gott kaffe!

1:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home