fredag, maj 26, 2006

ahlgrens bilar

Upptäckte något alldeles otroligt igår.

Jag och Martin hade tänkt gå på bio, men till vår förfäran visades en dubbad version av filmen. Åkte därför förbi Blockbuster på vägen hem, mitt första besök i det stora videouthyrningslandet.

Hittade något efterlängtat vid godisdisken... "Sveriges mest sålda bilar"

Är det inte ganska fantastiskt... Ahlgrens bilar på Blockbuster i Chile... jo jag tycker det! Nu är det bara djungelvrål och turkisk peppar som saknas.

5 Comments:

Blogger Thérèse said...

Åh bristen på djungelvrål är ju det som gör det svårt att leva i utlandet... fast jag är ju galen i saltlakrits som utlännningarna inte har fattat grejen med

12:10 fm  
Anonymous Anonym said...

Du får bunkra upp med godis när du kommer hem till Sviiiden igen, så att du kan ta med dig tillbaka sen. Vem vet, du kanske kan starta en liten affärsrörelse: Svenskt (gott) godis säljes billigt...

1:34 em  
Blogger ecka said...

Thérèse... Visst är det väl ändå otroligt att de inte har lärt sig än!!

Tror jag får göra som du säger, Sara, och bunkra ordentligt tills jag ska tillbaka. En liten svensk godisaffär hade kanske inte varit så dumt...

8:36 em  
Blogger Nejma said...

Ååååh, lyllos! Här finns det varken Djungelvrål eller Ahlgrens bilar. :-( *vill ha* Fast jag har upptäckt att det går att köpa liiite "svenskt" (?) godis även här, typ Raider/Twix, Bounty och en del grejer från Malaco. Gott gott men absolut inte lika gott som svenskt lösgodis... Fyyy vad jag ska äta nästa gång jag kommer till Sverige. Lika bra jag parkerar maken utanför affären, han kommer att skämmas ögonen ur sej annars. *s*

/Nejma

4:37 em  
Blogger ecka said...

Ja, det svenska lösgodiset slår verkligen allt. Det blir frossa för min del också när jag kommer hem. Varför har de inte lärt sig att göra gott godis i andra länder än Sverige?

11:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home