fredag, maj 26, 2006

lyxliv

Jag lever gott nu som spanskan är slut. Dagarna glider förbi utan att jag gör något ansträngande och jag bara njuter av tillvaron.

Men självklart kan man hitta problem även i den lyxigaste av världar.

Den dumma saken i mitt liv är att jag har tid, men inga pengar. Tittar på reseprogram på tvn och drömmer mig bort till kristallklara vatten och varma stränder. Det är så nära, så löjligt nära, men så dyrt... ack så dyrt...

I rent självplågeri surfade jag lite på lanchiles hemsida, bra att veta vad man har för möjligheter om det helt plötsligt en dag skulle dimpa ner en fet check i brevlådan. Billigaste jag kunde hitta var till Buenos Aires, 200 dollar, och där är det lika kallt som här.

Flygresor är dyra i Sydamerika, väldigt dyra. Därför inte så konstigt att många här knappt har varit längre än till grannbyn. En resa till Europa är som en årslön för många...

Nä, jag får helt enkelt sätta mig på bussen... Men inte idag, för idag ska jag fortsätta med mitt lyxliv och gå på morsdagsspa med mamma... Mys!!!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är därför du ska börja spela golf hjärtat , du kommer inte ha några problem alls att fördriva tiden och du behöver inte heller fundera på flygpriser...

4:15 fm  
Blogger ecka said...

Nadine... det är fantastiskt billigt i Argentina, och alldeles... alldeles... underbart! Besökte Buenos Aires för tre år sen och jag blev kär! Så jag ska definitivt tillbaka igen. Mendoza åkte vi till i mellandagarna, det ligger bara sex timmar från Santiago, och även den staden fick en plats i mitt hjärta. Framförallt har de världens godaste vin...

Pia min kära... tvivlar på att det blir något golfspelande för min del... drömmer mig hellre iväg till fjärran länder och hoppas på att jag en dag får möjlighet att åka dit...

8:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home