fredag, maj 19, 2006

schlager

Schlagerfestivalen har aldrig varit något för mig. Blev därför förvånad när jag fann mig själv zappande i jakt på en kanal som visade semifinalen.

Än mer förvånad blev jag när jag faktiskt hittade en kanal som visade den, en portugisisk kanal... långt upp på kanallistan.

Hittade dit precis lagom till genomgången av bidragen och meddelandet om vilka som gått vidare. Trodde aldrig att jag skulle sitta här i Chile och glädjas över att se Carola på tv:n på lördag. Trodde aldrig att jag någonsin skulle bry mig om schlagerfestivalen.

Men här sitter jag nu och längtar...

Något annat som har förundrat mig de senaste dagarna är min mor. I lördags fick vi reda på att den norska ambassaden skulle ha sitt nationaldagsfirande i söndags. Frågade min mamma om hon ville att jag skulle anmäla oss, för er som inte vet.. mamma är norsk och jag är född i Norge.

Hon ville dock inte gå. Hon har ju aldrig firat 17maj i Sverige, så varför göra det här i Chile?

Tja... varför?

Däremot firade vi chilenska mors dag i söndags...

3 Comments:

Blogger ecka said...

Ja... man får verkligen veta vad man känner för Sverige och det svenska. Mycket spännande!!

12:16 em  
Anonymous Anonym said...

Som den schlager-fantast du nu är kan jag med glädje berätta att Lordi spelar på FFF.
Ecka på förstarad...!?

4:07 fm  
Blogger ecka said...

Hahaha... underbart kära du!!! Men jag tvivlar starkt på att du får se mig på förstaraden. Puss

4:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home