fredag, april 28, 2006

annars då...

Jo då... jag har det finfint!

Tragglar på med min spanska, som just nu känns mer förvirrande än tidigare. Alla olika verbformer håller på att driva mig till vansinne! En vacker dag tänds det förhoppningsvis ett ljus i mitt huvud... Har nu inte mer än 20 timmar kvar, vilket är skrämmande lite.

Fick ett underbart brev från Sverige idag, det värmde min för tillfället ganska frusna själ... Det har verkligen blivit höst här i Santiago och löven börjar falla. På grund av kylan har jag även dragit på mig en löjlig förkylning som varken vill släppa eller bryta ut ordentligt. Hoppas den är borta tills imorgon, för det blir massa utgång i helgen...

Såg en märklig chilensk film igår. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska tycka om den eller ej... Den var i alla fall väldigt vacker och ger en ganska bra bild av Santiago. Finns den i Sverige tycker jag absolut att ni ska se den. Den heter Play.

Måste även säga att jag idag nog åt den godaste sushin någonsin... Puss

1 Comments:

Blogger ecka said...

haha... kanske inte den lättaste filmen att hitta på nätet, men hoppas att du får tag i den så du kan se den!

5:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home