söndag, april 23, 2006

tyskar

Jag måste fatta mig kort, Martin ska ha datorn...

En trevlig kväll. Först tråkiga tyskar, sen trevliga chilenare.

Hade despedida för Sarah idag. Hon ska åka tillbaka till San Fransisco imorgon. Det dumma var att hennes kompisar här består av en koloni av tyskar, och jag. Jag tycker inte om den tyska kolonin. Gick in med öppet sinne... dessa människor är bra... men sen, efter att ha lyssnat på dem när de pratade med varandra på tyska, insåg jag att mina fördomar inte var så dumma ändå.

Äh... visst... självklart finns det bra tyskar, men inte de vi var ute med idag. Fantastiskt självupptagna, snåla och allmänt tråkiga. Inga jag vill lägga ner mer tid på...

Sen var jag och Martin lite tråkiga. I stället för att följa med dem ut åkte vi hem till Sofie och Quike. Jag är världsbäst och hade dubbelbokat mig idag. Tog huvudrätten på Hyatt med Sarah och trista tyskarna, sen efterrätt med Sofie, Quike och deras vänner. Trevligt trevligt... Nästa gång ska jag inte dubbelboka mig... bara gå på det braiga...

Tur är ju att man här i Chile som oftast inte är färdig med middagen förrän efter ett på natten. Innebär att man faktiskt hinner äta middag med någon vid nio även fast man ska vidare till någon annan.

Gillar sent...

Nu ska jag gå och lägga mig... Puss Puss till mina älsklingar!