onsdag, maj 03, 2006

cbrus

Vaknade igår och det var maj. Redan. Vad hände?

Har haft lite skrivtorka de senaste dagarna. Vet inte om det beror på min förkylning som aldrig vill släppa eller allmän lathet. Nu är jag här i alla fall.

Det blev alltså första maj även på denna sida av jordklotet. Läste på nätet om upploppen i Stockholm. Här demonstrerades det också, men inga fönster blev krossade. Däremot har runt hundra personer blivit smittade av salmonella. Nice!

Jag har klarat mig undan magsjuka ända sen de där första veckorna då hela familjen blev riktigt dåliga. Trist är det dock att man tydligtvis går omkring med en konstant förkylning här under hela vintern, mycket på grund av det bruna locket.

Drack mjölk idag... för första gången på över ett halvår!! Tidigare har jag inte hittat någon mjölk användbar till annat än kaffe och matlagning. Efter ett hett tips inhandlades en annan sort än tidigare och vips... mjölken var drickbar. Nu vet jag inte om det är på grund av att jag inte har druckit svensk god mjölk på så fantastiskt länge, eller om mjölken på riktigt smakade gott...

Nu ska jag hälla i mig lite c-vitaminer innan jag somnar. Puss Puss

3 Comments:

Blogger Anders said...

Det har gått några dagar sen ditt inlägg, så jag hoppas du blivit frisk, om inte, krya på dig!

2:48 em  
Blogger ecka said...

Tack för din omtanke!!! Nu är jag tillbaka igen! Tyvärr har inte förkylningen släppt helt... men jag antar att det kommer dröja med tanke på hur luften är här...

2:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

3:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home